Skip to content

Mediatools

Menu
Menu
Levél írása

Levél írása professzionális módon

Szerző seditor

Egy hivatalos szöveg megfogalmazása és levél írása, annak művészete, kiemelt szerepet kap a szakmai és üzleti kommunikációban. Ha egy jól megfogalmazott, udvarias és pontosan összerakott levél a célunk, akkor az információkat hűen kell átadnunk. A levél írása során, természetesen nemcsak információt adunk át, de a címzettet is megtiszteljük és megpróbálunk jó első benyomást kelteni.

Fontos, hogy a hivatalos levelek írásakor figyelembe vegyük a megfelelő formátumot, nyelvezetet és a helyesírási szabályokat, vagyis a kommunikációnk hatékony és tiszteletteljes legyen. Ezen kívül, mindig tartsuk szem előtt a helyes irányelveket, amikkel tartalmas és célzott kommunikációt tudunk kialakítani. A hivatalos levelek alapvető elemei közé tartoznak a logikus szerkezetre és helyes formázásra vonatkozó normák.

A levél írása hivatalos formánál a szerkezet elkészítésével veszi kezdetét.

A hivatalos levelek esetében a formátum kulcsfontosságú. A jól megszerkesztett levélnek mindig van egy adott struktúrája, amit követnünk kell. Ehhez az egész levél megfogalmazása alatt ragaszkodjunk!

–            – Az első a fejléc: a fejlécben szerepelnie kell a feladó nevének, címének és elérhetőségeinek. Természetesen más információkat is megadhatunk, ha fontosnak véljük.

–            – A második része a címzett megnevezése: idetartozik a címzett neve és pozíciója. A megfelelő megszólítást semmi estre se hanyagoljuk el, hiszen ez is szerves részét képezi a levél írásnak.

–            – A következő rész a téma: vagyis egy rövid és tömör leírás a levelünk tartalmáról.

–            – Törzs: az a rész, amit jól strukturált bekezdésekre bontunk. Az információkat logikus sorrendben és világosan közöljük. Törekszünk a profizmusra és az érthetőségre.

–            – Búcsúzás: mindenképpen legyen a levél stílusának megfelelő! Például: „Tisztelettel” vagy „Kérem szíves válaszát!”.

–            – Majd jöhet a keltezés, dátum és az aláírás. Ez utóbbi szintén tartalmazza a nevünket és pozíciónkat.

A levél írása a digitális korban is nagy jelentőséggel bír?

Igen, hiszen a kézzel vagy számítógéppel írott levelek sokkal személyesebb hangvételt sugároznak. Arra azonban oda kell figyelnünk, főleg egy hivatalos levél esetében, hogy kerüljük a túlzottan személyes hangnemet. A hivatalos levél írása során elengedhetetlen a formális és udvarias nyelvezet használata. Nagyon fontos az is, hogy a kézzel írott levelek rendezettek és olvashatóak legyenek. Kerüljük a túlzott zsargon vagy szleng alkalmazását! Legyünk rövidek és tömörek! A levél írása során figyeljünk a helyes nyelvhasználatra is.

Mi a helyes nyelvhasználat egy hivatalos megfogalmazású levélnél?

A hivatalos levelekben gyakran előfordulnak hosszabb, összetettebb mondatok, azonban fontos, hogy ezeket világosan és érthetően fogalmazzuk meg. Mindenképpen hanyagoljuk a túl bonyolult szerkezeteket, amik a mondanivaló elrejtését eredményezhetik. Ügyeljünk a világos és logikus szórendre!

Elmondható tehát, hogy a megfelelő nyelvhasználat, szórend, helyesírás és forma hozzájárulnak egy célratörő levél elkészítéséhez.

Legutóbbi bejegyzések

  • Kinti kutya lakásba szoktatása egyszerűen és hatékonyan
  • Levél írása professzionális módon
  • Sakk készlet kicsiknek és nagyoknak
  • Műfű tisztítás és egyéb hasznos praktikák
  • Angol nyelvtanfolyam kevés nyelvtannal

Kategóriák

  • Egyéb
  • Szolgáltatás
  • Vásárlás
© 2025 Mediatools | Powered by Superbs Personal Blog theme